NAV : januártól még nem kötelező a Cégkapu

 A gazdálkodó szervezetek számára 2018. január 1-étől kötelező a Cégkapu szolgáltatás használata. A vállalkozások a Cégkapun keresztül lesznek online kapcsolatban a hivatalokkal, illetve a hivatalok a vállalkozásokkal.

A jogszabály azonban a  Cégkapu használatra kötelezettek részére is átmenetet engedélyez kizárólag a  NAV-val  kapcsolatos ügyek intézésére 
 Ez azt jelenti, hogy a gazdálkodó szervezetek adóügyeikben jövőre még az eddig megszokott módon, képviselőik Ügyfélkapu tárhelyén keresztül is kommunikálhatnak a NAV-al, azonban 2018. január 1-étől minden más hivatalos ügyüket a Cégkapun keresztül kell intézniük.A társas vállalkozások adóügyeiket tehát továbbra is a lehető legkényelmesebben, elektronikusan intézhetik. Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás az adóügyek intézésében, és 2018-tól a cégek is használhatják még az Ügyfélkaput - írták.

A gazdálkodó szervezetek jelentős többsége elektronikusan tartja a kapcsolatot a NAV-val, amihez csak Ügyfélkapus regisztrációra vagy tárhely szolgáltatást is magában foglaló e-személyi igazolványra van szükség.

Abban a kérdésben, hogy Ügyfélkapu vagy Cégkapu, azt a választ adja a NAV, hogy a 2018 január elsejétől december 31-ig tartó átmeneti időszakban a cég választ. A NAV kizárólag az adózótól Cégkapun keresztül érkezett ügyekben küldi a válaszüzenetet a Cégkapun keresztül, minden más esetben az Ügyfélkaput használja - közölte az adóhatóság.
További információk: http://ekozig.mo.hu/cegkapu