A vásárhelyi BNI csoport tagjaként az Erdőgépker Kft. mutatkozik be.

A hamarosan megalakuló vásárhelyi BNI csoport egyik tagjával, az Erdőgépker ügyvezetőjével, Beznóczky Antal Jánossal beszélgettünk.

Az Erdőgépker Kft.-t szüleim hozták létre 1994-ben, második cégként, az 1990-ben alapított anyacég, a Prominens Kft mellé. Fő tevékenysége: erdészeti, kertészeti gépek és eszközök kis- és nagykereskedelme. Az alapítást követően egy évtizeden át a cég tevékenysége inkább szolgáltatásból állt, kiegészítve a Prominens Kft. tevékenységeit. 2006-tól kezdve - miután az anyacég megnyitotta a STIHL Szakkereskedést Hódmezővásárhelyen, az új telephelyén-, folyamatosan bővült a vevőkörünk, így megjelent az igény minőségi faaprító gépekre, rönkhasítókra, brikettáló- és pelletáló gépekre, valamint apríték- és vegyes tüzelésű kazánokra. Így az Erdőgépker Kft. eleinte otthoni felhasználásra szánt gépek értékesítésével, szervizelésével foglalkozott, viszont ezt folyamatosan bővülve viszonteladókkal és szerviz partnerekkel, országos szinten művelte. A kellő műszaki ismeret és tapasztalat megszerzése után ezen termékek ipari célú felhasználásra szánt kiviteleit is felvettünk skálánkra, valamint kiegészültünk kétéltű terepjárók, tűzifakészítő automaták, valamint az ipari szintű komposztálási folyamat gépeivel. A széleskörű termékkínálat kiváló európai ill. kanadai minőséggel párosul, amelyhez szakszerű tájékoztatás, sokoldalú termékismeret, gyors, precíz vevőszolgálat és folyamatos alkatrész-ellátás társul.Eleinte csak szüleim dolgoztak a cégekben, ez a létszám ma már 7 fő. A 2008-as recesszió megviselte cégeinket, de megoldottuk, hogy elbocsátások nélkül átvészeljük az időszakot, köszönhetően szüleim „lassabb, de biztos” növekedési stratégiájának. Azóta is folyamatosan növekszünk.

- Hol a cég helye a magyar és a külföldi piacon?

Több terméket az itthoni piacra az elsők között hoztunk be, egy osztrák partnerünk mintájára. Rengeteg kiállítás látogatásával és informatív honlapok létrehozásával népszerűsítettük termékeinket, így rövidesen az ország minden részéről érkeztek a megkeresések. A kiállításokon több stratégiai partnerséget kialakítottunk értékesítés és szervizelés területen, ami elengedhetetlen a megbízhatósághoz, és ahhoz, hogy országos szinten ismertté váljunk. Szerencsére időben kezdtük és ma is az ismertebb, megbízható cégek között szerepelünk ezen a vonalon. Annak ellenére, hogy piacunkat elöntötték a távol-keleti, gyengébb minőségű termékek, sikerül helyt állnunk európai és kanadai gyártóink termékeivel, mert mi nem csak értékesítünk, hanem meg is javítjuk és alkatrészeket is biztosítunk a gépekhez hosszú éveken keresztül.

A külföldi piacokon nem nagyon szereplünk egyelőre. A legtöbb esetben az általunk képviselt gyártó már jelen van a legtöbb európai piacon, így számunkra is erősen korlátozott, hogy mely termékekkel vonulhatunk ki és az is, hogy egyáltalán melyik piacra. Az utóbbi időben helyi vállalkozásokkal együtt dolgozva saját termékeket is hoztunk létre, amelyek ár-érték arányban az itthonihoz hasonló piacokon versenyképesek. Ezekkel tervezünk a jövőben elsősorban a környező piacokra betörni.

- Melyek a cég főbb büszkeségei, díjai, vezető termékei?

Egy évtizeden keresztül a faaprító gépeink voltak a húzó ágazat cégünkben. Volt lehetőségünk arra, hogy több gyártó gépeit kipróbáljuk, leteszteljük, így végül a legmegbízhatóbbakra korlátoztuk a választékunkat. Ezek az olasz Negri, valamint Green Technik faaprító gépek és a cseh Bystron gyártók gépei. Az utóbbi időben viszont egyre elterjedtebbek a Hakki-Pilke (finn) és Balfor (olasz) gyártmányú tűzifakészítő automatáink. Ezek előnye, hogy rövid idő alatt és gazdaságosan lehet nagy mennyiségű tűzifát előállítani rönkfából.

Valamint, de nem utolsó sorban cégünk nagy büszkesége, a kanadai gyártmányú ARGO kétéltű terepjáró család. Lévén, hogy szárazföldi és vízi közlekedésre egyaránt alkalmas, és talajterhelése is alacsony, rengeteg felhasználási területe van. Pl.: erdő-, hal-, és vadgazdálkodás, vadászat, horgászat, katasztrófavédelem, természetvédelmi területek, nemzeti parkok, illetve ipari célú felhasználás gyanánt kábelfektetés, elektromos hálózatok felügyelete, szúnyogírtás.

- Miért döntöttek a cég a BNI mellett, mi reméltek az együttműködéstől?

Egy régi, jó barátom és egyben stratégiai partnerem meghívására vettem részt pár hónapja a BNI üzleti reggelijén. A résztvevők között több olyan cég is jelen volt, akikkel lehetőséget láttam az együttműködésre (ami azóta be is következett), és a heti találkozóinkra érkező vendégekkel (azaz potenciális új tagokkal) a lehetőségeink száma is egyre nő. A BNI már önmagában egy rosta a cégek számára, csak a megbízható, hiteles cégek kerülhetnek be.

Kölcsönösen segítjük egymást direkt üzletekhez vagy olyan partnerekhez, akikkel együttműködve cégeink bővülhetnek, és ezt mind jutalékmentesen, az „AKI AD, AZ NYER” alapon. Minden tevékenységi területről csak egy tag lehet, így elkerüljük azt, hogy a találkozókon is versengjünk az ajánlásokért. A csoporton belül a tegeződés a megszokott, így a hangulat is közvetlenebb és baráti.

Lévén, hogy országos és nemzetközi szinten keresünk partnereket, vevőket, a BNI lehetővé teszi számunkra, hogy az országon belül és kívül is részt vegyünk BNI csoportok találkozóin, növelve ezzel esélyeinket.