Ők a Facebook sztárjai

Tavaly a hazai lakosság közel fele, 4,6 millió magyar internetező regisztrált a Facebookra. Ezzel a világ legnagyobb közösségi hálózata megkérdőjelezhetetlenül az egyik legnagyobb elérésű csatorna Magyarországon. Közösségi, személyes jellege kedvez a celebeknek, hiszen a kevésbé megszemélyesíthető márkákhoz képest nekik könnyebb a barátaink, ismerőseink közé vegyülni, és érdekes tartalmakat generálni.

Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a hazai celebek egyre tudatosabban, saját márkájuk építése és személyes üzeneteik megjelenítése mellett szponzorált, sokszor aktuális kereskedelmi tartalmak közlésére használják a Facebookot – mondta el Bradács András, a Front Page Communications tanácsadója. Elég a magyar hírességek közül a legnagyobb rajongótábort magáénak tudó Rubint Rékára (667 ezer rajongó) gondolni, aki – az Update márkával karöltve és persze jelentős költségű hirdetésekkel támogatva – évek hosszú munkájával jutott a csúcsra.

A Facebookon hasonlóan népszerű műfajban működik Kiss Ádám humorista (425 ezer), a 2014-es rajongótábor szerinti lista második helyezettje, aki sok évig őrizte vezető pozícióját, amíg a fitneszlady el nem vette tőle. Nótár Mary (363 ezer) a rajongótábor nagysága szerint a harmadik hazai celeb, tavaly összesen 187 ezer új kedvelővel. Az énekesnőnél tavaly csak Kasza Tibor (323 ezer) gyűjtött több rajongót, szám szerint 216 ezret. Molnár Ferenc Caramel (346 ezer) a negyedik a rajongótábor mérete szerinti listán, L. L. Junior (341 ezer) pedig az ötödik helyen végzett. Utóbbi 2014-ben nem csupán a zenei karrierjére koncentrált, hanem beengedte a nézőket az otthonába is az Édes élet című műsorban. Ennek is köszönhető, hogy közel 179 ezer rajongóval növelte táborát.

A Facebookot használó celebek oldalán egyéni stílusuknak és persze aktuális lehetőségeiknek megfelelő arányban szerepelnek a személyes és a kereskedelmi üzenetek (utóbbiak a pizzériától a kozmetikumokon át egészen a műkörmösig). A következő évek egyre nagyobb kihívása költséghatékonyan eljutni a rajongókhoz. „2014-ben tovább csökkent az organikus elérés, a posztok fizetett hirdetés nélkül egyre kevesebb rajongóhoz jutnak el, és tovább növekedett a zaj” – mondta el Bradács András, a Front Page Communications tanácsadója. „Márpedig a Facebook számára a celebek oldala is csak egy márkaoldal, és a világ vezető hálózatának célja nem az, hogy hatékony és ingyenes elérést biztosítson a rajongókhoz, hanem hogy az üzleti céllal üzemeltetett oldalak hasznából is részesedjen” – tette hozzá a szakértő.

forrás : mm.hu