Vezető hírportálok harca a lájkokért

A hazai vezető hírportálok a tavalyi évben összesen 170 ezer cikket közöltek, amelyeket több mint 10,5 millió alkalommal lájkoltak az olvasók. Az év “leglájkoltabb” cikke az internetadóról szóló bejegyzés volt, amelyet összesen 40 ezerszer osztottunk meg a vezető portálokon, derül ki abból a felmérésből, amit az IMEDIA médiafigyelő készített.

Az IMEDIA, Magyarország vezető üzleti médiafigyelője összegyűjtötte a hazai nagy hírportálok 2012-ben publikált cikkeit és rangsorolta őket Facebook lájkok, ajánlások, megosztások, kommentek, mennyiség és a cikkek tartalma szerint. Az elemzés érdekessége, hogy hasonló jellegű adatok először látnak napvilágot. A felmérés elkészítésében a Social Times szerkesztősége is aktívan részt vett, így az adatokat exkluzívan itt láthatjátok először.

A hazai négy fő hírportál, az index.huhvg.huorigo.hu és hir24.hu újságírói a tavalyi évben összesen 170 ezer cikket tettek közzé, amelyek 45 millió szóból és 363 millió leütésből álltak össze.

Kizárólag az index.hu domain alatt összesen 31 934 cikket publikáltak, ezzel 3 175 602 lájkot gyűjtve. A hvg.hu domain alatt publikáló szerkesztőségek voltak a legproduktívabbak: összesen 78 342 cikket készítettek, amelyek összesen 19,5 millió szó használatával jöttek létre, és 4 394 205 lájkot hoztak a kiadónak a Facebook hálózatán belül. Az Origo második a produktivitás képzeletbeli listáján 36 869 publikációval (10,8 millió szó) és összesen 1 895 664 lájkot gyűjtött. A Sanoma Médiához tartozó hír24 szerkesztősége 23 301 cikket állított elő 5,2 millió szó használatával, és ezzel 1 133 729 lájkot kaptak, derül ki az IMEDIA adataiból. 

forrás:mmonline